20 września 2021

Idealna na przygodę z dala od miasta

Toyota RAV4 w nowej wersji Adventure

Nowa Toyota RAV4 Adventure podkreśla atuty RAV4 jako prawdziwego SUV-a z napędem na 4 koła, idealnego na przygodę z dala od miasta
Mocna stylistyka przodu, przednie i tylne osłony podwozia oraz dach w kolorze Dynamic Grey
Układ hybrydowy z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i w standardzie


Toyota RAV4, średniej wielkości SUV z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, otrzymuje nową specjalną wersję wyposażenia Adventure, która podkreśla jego atuty SUV-a 4x4 na wyjazdy z dala od miasta. RAV4 Adventure to samochód dla osób, które lubią spędzać czas aktywnie i docenią zarówno terenowy wygląd, zwiększony prześwit i napęd na cztery koła, jak i niskie zużycie paliwa oraz cichą jazdę hybrydą – w szczególności możliwość poruszania się na niewydającym żadnych dźwięków silniku elektrycznym.

RAV4 Adventure otrzymuje mocną, nawiązującą do terenówek stylistykę przodu. Zdecydowany wygląd SUV-a podkreśla czarny grill, znaczek Toyoty umiejscowiony niżej, pośrodku grilla zamiast tuż pod linią maski, a także przednie światła przeciwmgielne w nowych czarnych oprawach oraz srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu. Terenowy charakter nadają mu także poszerzone nadkola i nowe 19-calowe felgi aluminiowe z szarym, matowym wykończeniem.

RAV4 Adventure może być wyposażony w dwukolorowe nadwozie, m.in. w kolorze Urban Khaki połączonym z lakierem Dynamic Grey na dachu, przednich słupkach i tylnym spojlerze. Ta kompozycja to hołd dla klasycznej Toyoty Land Cruiser FJ40 z jasnym dachem.

We wnętrzu charakter RAV4 Adventure podkreśla specjalna tapicerka, łącząca gładką, czarną skórę syntetyczną, pikowaną na oparciach i siedzeniach, z kontrastowymi pomarańczowymi przeszyciami.

RAV4 w nowej wersji jest standardowo napędzany układem hybrydowym czwartej generacji z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Oszczędny i dynamiczny układ hybrydowy jest oparty na silniku benzynowym 2,5 l o najwyższej na świecie wydajności cieplnej, który napędza przednią oś we współpracy z silnikiem elektrycznym i generatorem. Łączna moc napędu hybrydowego AWD-i wynosi 222 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km w 8,1 s i może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 1650 kg.

Wersja Adventure otrzymuje także nowe projektorowe reflektory LED w światłach przednich i przeciwmgielnych. We wnętrzu pojawiło się nowe oświetlenie LED, podświetlane przyciski do otwierania okien oraz porty USB-C do ładowania telefonów i innych urządzeń.

Nowa specjalna wersja RAV4 pomoże mu utrzymać pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie, który do tej pory znalazł ponad 10 milionów nabywców. W 1994 roku RAV4 pojawił się jako zupełnie nowy typ samochodu, który zapoczątkował segment kompaktowych SUV-ów, łącząc możliwości lekkiego auta terenowego z komfortem jazdy i łatwością prowadzenia samochodu osobowego z samonośnym nadwoziem. Był to przełomowy samochód, który nieustannie wyróżnia się innowacyjnością i jako pierwszy wprowadził do swojego segmentu napęd hybrydowy. Do dziś RAV4 Hybrid jest najpopularniejszym zelektryfikowanym SUV-em na świecie.

RAV4 Adventure trafi do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2022 roku.