- Toyota RAV4 w nowej wersji GR SPORT zyskuje bardziej sportowy wygląd i zawieszenie zmodyfikowane pod kątem dynamicznej jazdy
- Wersja GR SPORT dostępna dla RAV4 z układem hybrydowym i hybrydowym plug-in w konfiguracji napędu na cztery koła AWD-i
- Pakiet stylistyczny inspirowany sportowymi samochodami opracowanymi przez TOYOTA GAZOO Racing
- RAV4 GR SPORT otrzymuje wyposażenie dla RAV4 z roku modelowego 2023, w tym najnowszy system multimedialny z 10,5-calowym wyświetlaczem HD i konfigurowalnym 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczem na tablicy zegarów
RAV4 otrzymuje nową wersję wyposażenia GR SPORT, wraz z którą zyskuje specjalne elementy stylistyczne nadwozia i wnętrza oraz zmodyfikowane zawieszenie. Wersję tę będzie można zamówić wraz z układem hybrydowym lub hybrydowym plug-in i z napędem na cztery koła AWD-i.
RAV4 jest już szóstym modelem, który otrzymuje wersję wyposażenia nawiązującą stylistycznie do samochodów opracowanych przez zespół TOYOTA GAZOO Racing, wielokrotnego zdobywcy tytułów mistrzowskich w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Linia GR SPORT obejmuje także modele Yaris, Yaris Cross, Corolla, Hilux i Toyota C-HR. Każdy z nich wyróżnia się sportową stylistyką, ekskluzywnymi elementami wnętrza i bogatym wyposażeniem.
Dynamiczna stylistyka nadwozia
Mocny wygląd SUV-a z napędem na cztery koła został podkreślony czarnymi nadkolami, listwami na bocznych przetłoczeniach i zdobieniami klapy bagażnika z lakierem Piano Black. Tym samym kolorem została pokryta charakterystyczna kratka grilla i obudowy świateł przeciwmgielnych. Auto w wersji hybrydowej otrzymuje także nowe przednie spojlery w kolorze Dark Silver, a w odmianie plug-in hybrid w kolorze Gunmetal Grey. Plakietka GR pojawia się na przednim grillu i drzwiach bagażnika.
Nowy RAV4 GR SPORT to pierwszy model, w którym zastosowano felgi aluminiowe wykończone nową, ultraprecyzyjną techniką wycinania linii. Montowane w standardzie 19-calowe felgi mają lśniące czarne wykończenie z drobnymi, jasnymi, prążkowanymi detalami, które podkreślają ich mocną, pięcioramienną konstrukcję.
Wnętrze
Sportowe przednie fotele zostały pokryte przyjemną w dotyku, ekologiczną zamszową tapicerką z zagłówkami ze skóry syntetycznej. Na zagłówkach wytłoczono logo GR. Srebrne przeszycia zdobią siedzenia, kierownicę i dźwignię zmiany biegów. Na drzwiach i kierownicy umieszczono detale w kolorze Gunmetal. Logo GR znajduje się również na dywanikach podłogowych i kierownicy.
Wersja GR SPORT otrzymuje w standardzie elementy wyposażenia, które trafią do RAV4 wraz z rokiem modelowym 2023. Są to m.in. nowy system multimedialny z 10,5-calowym ekranem dotykowym HD oraz cyfrowe zegary wyświetlane na dużym, 12,3-calowym ekranie TFT, dzięki którym kierowca może szybko przeglądać i odczytywać kluczowe dane pojazdu bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Samochód zyskuje także systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate z pakietem Toyota Safety Sense najnowszej generacji, zawierającym m.in. nowy system wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz udoskonalony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). W standardzie jest także elektryczna regulacja przednich siedzeń, pamięć ustawień fotela kierowcy oraz monitor panoramiczny z kamerą 360 stopni.
Właściwości jezdne
W ramach modyfikacji zawieszenia RAV4 GR SPORT otrzymał sztywniejsze sprężyny i amortyzatory. Dzięki temu auto prowadzi się pewniej i stabilniej, ułatwiając kierowcy w pełni wykorzystać osiągi auta. RAV4 Hybrid 2.5 AWD-i o mocy 222 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 s. RAV4 Plug‑in Hybrid 2.5 AWD-i ma moc 306 KM i osiąga prędkość 100 km/s w 6,0 s.
Toyota RAV4
RAV4 to najpopularniejszy SUV na świecie, który utrzymuje pozycję lidera dzięki nieustannemu doskonaleniu i aktualizacjom wyposażenia. Model zadebiutował na rynku prawie 30 lat temu, inaugurując zupełnie nowy segment kompaktowych SUV-ów, czyli samochodów sportowo-rekreacyjnych z samonośnym nadwoziem, nawiązujących do aut terenowych. W 2020 roku łączna sprzedaż RAV4 przekroczyła 10 milionów egzemplarzy.
W 2015 roku RAV4 po raz pierwszy otrzymał napęd hybrydowy, który dziś jest dominującym wariantem napędowym tego modelu w Europie. Najmocniejszą wersją auta jest 306-konny RAV4 Plug-in Hybrid, którego zasięg w trybie elektrycznym sięga średnio 75 KM. Aktualna, piąta generacja RAV4 została zaprojektowana na platformie GA-K, której nisko położony środek ciężkości i wysoka sztywność nadwozia zapewniają pewne prowadzenie, wysoki komfort, przestronne wnętrze i duży bagażnik.
Nowe RAV4 Hybrid GR SPORT i RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT będą dostępne do zamówienia w Europie pod koniec 2022 roku.