W maju 2022 roku Toyota utrzymała pozycję najpopularniejszej marki samochodowej w Polsce. Modele Yaris, Corolla, Toyota C-HR, PROACE CITY i Hilux były liderami w swoich segmentach. Debiutujące na rynku Aygo X było najchętniej wybieranym autem segmentu A przez klientów prywatnych. Niezmienną popularnością – zarówno wśród nabywców indywidualnych, jak i firm – cieszyła się Corolla.
Corolla i Toyota C-HR najpopularniejszymi samochodami w Polsce
W maju 2022 roku Toyota dominowała na polskim rynku samochodowym. W ciągu tego miesiąca marka dostarczyła klientom 6447 samochodów. Jest to prawie dwa razy więcej niż druga najpopularniejsza marka w kraju. Od początku roku do kierowców trafiły 33 234 samochody Toyoty, co zapewniło marce udział w rynku na poziomie 16,7% (+1,1 p.p.).
Najczęściej rejestrowanymi samochodami w maju były Corolla i Toyota C-HR. Pierwszy model zarejestrowano w liczbie 1534 egz., drugi – 1393 egz. Na czwartym miejscu znalazł się RAV4 z wynikiem 1039 egz., a na dziesiątym Yaris – 676 egz. Po zsumowaniu rejestracji z pięciu miesięcy 2022 roku, pierwsze dwa miejsca w Polsce zajmują Corolla (8929 egz.) i Yaris (5313 egz.).
Aygo X – nowy model Toyoty – w pierwszym pełnym miesiącu obecności na rynku trafił do 402 nabywców, co dało mu drugie miejsce w segmencie. Łącznie na drogi wyjechało do tej pory 425 egz. Tegoroczny wynik jego poprzednika – AYGO – wynosi 546 aut, co łącznie przekłada się na 22,2-procentowy udział Toyoty w segmencie A i daje marce drugie miejsce. Wśród klientów indywidualnych Aygo X był w maju najpopularniejszym małym autem z wynikiem 293 rejestracji.