15-02-2023

1,5 mln kilometrów przejechanych w trybie bezemisyjnym hybrydami Toyoty

4-miesięczny długodystansowy test ERGO Hestii
Towarzystwo ubezpieczeniowe ERGO Hestia we współpracy z Grupą Walder, autoryzowanym dilerem Toyoty i Lexusa, zorganizowała długodystansowy konkurs "ECO press! CO2 less". Przez 4 miesiące pracownicy korzystający z hybrydowej floty firmy ubezpieczeniowej brali udział w konkursie ekonomicznej jazdy, pokonując łącznie w trybie bezemisyjnym ponad 1,5 mln kilometrów.
  • ERGO Hestia to towarzystwo ubezpieczeniowe, które od 7 lat opiera swoją flotę na hybrydowych pojazdach Toyoty. Pierwszych 180 hybryd trafiło do mobilnych rzeczoznawców firmy już w 2016 roku. Teraz we współpracy z autoryzowanym dilerem Toyota Walder ERGO Hestia zorganizowała długodystansowy konkurs "ECO press! CO2 less", w którym pracownicy mogli się wykazać umiejętnościami ekologicznej jazdy.
W konkursie wzięło udział 144 mobilnych rzeczoznawców. Przez 4 miesiące monitorowali oni parametry hybrydowej jazdy przy pomocy aplikacji MyToyota na telefon. W tym czasie pokonali łącznie ponad 1,5 mln kilometrów w trybie bezemisyjnym, co stanowiło średnio 62% całego czasu jazdy. Konkurs poprzedziło zbieranie danych bazowych przez 6 miesięcy.
„Wspólna inicjatywa Towarzystwa Ubezpieczeniowego ERGO Hestia i Grupy Walder pozwoliła sprawdzić, jaki dystans hybrydy Toyoty pokonują w bezemisyjnym trybie elektrycznym w codziennej jeździe. 144 uczestników konkursu przejechało łącznie ponad 1,5 mln kilometrów bez zużycia paliwa i emisji spalin. Co więcej, rzeczoznawcy ERGO Hestia w swojej pracy poruszali się nie tylko po mieście, gdzie hybrydy są wyjątkowo oszczędne, ale także poza nim” – podkreślił Michał Saganowski, Dyrektor Zarządzający Toyota Walder.
  • Udział rzeczoznawców firmy ubezpieczeniowej w długodystansowym teście zwiększył ich umiejętności ekonomicznej jazdy. W ciągu 4 miesięcy kierowcy regularnie monitorowali swoje wyniki i testowali różne sposoby na to, by pokonać jak najwięcej kilometrów na jednym baku paliwa, a także jak najrzadziej korzystać z napędu spalinowego. Aż 60% z nich wykazało się wyraźną poprawą ekonomii jazdy. Najlepsi z nich uzyskiwali przebieg ponad 800 km na jednym 35-litrowym baku paliwa.
„Od 7 lat w codziennej pracy korzystamy z samochodów marki Toyota z napędem hybrydowym. Postanowiliśmy sprawdzić, czy nasi kierowcy w pełni wykorzystują możliwości, które oferuje nowoczesna technologia hybrydowa Toyoty. Wraz z autoryzowanym dealerem Toyota Walder zorganizowaliśmy konkurs dla naszych rzeczoznawców mobilnych. To pierwsze kompleksowe badanie przeprowadzone na tak dużą skalę i na tak dużej grupie kierowców z wykorzystaniem aplikacji MyToyota” – powiedział Mirosław Krzewiński, Zastępca Dyrektora ds. Mobilnej Obsługi Szkód firmy Ergo Hestia.

„Nasi pracownicy podkreślają, że udział w konkursie zwrócił ich uwagę na wpływ stylu prowadzenia na ekonomikę jazdy i emisję spalin. 60% uczestników znacząco poprawiło wyniki czasu jazdy w trybie elektrycznym. To ogrom wiedzy i doświadczeń, dzięki którym ograniczymy zużycie paliwa o kilka tysięcy litrów paliwa rocznie, co przełoży się także na mniejszą emisję CO2 do atmosfery” – dodał Mirosław Krzewiński.

„Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania pracowników ERGO Hestia w doskonalenie umiejętności ekonomicznej jazdy hybrydą i uzyskiwanie jak najlepszych wyników. Mobilni rzeczoznawcy pokonują codziennie ogromne dystanse zarówno w mieście, jak i na trasie, często w dużym pośpiechu. Mimo to średni wynik wypracowany przez wszystkich uczestników konkursu to aż 62% czasu jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Hybrydy to optymalne samochody flotowe, które łączą niskie koszty użytkowania z komfortem prowadzenia i niezawodnością” – skomentował Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Towarzystwo ubezpieczeniowe ERGO Hestia od lat monitoruje ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery przez jej pracowników i wdraża coraz to nowe projekty wpływające na jego obniżenie. Jednym z nich była przeprowadzona w 2016 roku wymiana pojazdów mobilnych rzeczoznawców na samochody hybrydowe Toyoty. Do 2025 roku ERGO Hestia chce zmniejszyć ślad węglowy firmy w przeliczeniu na pracownika o 12% (w porównaniu z rokiem 2019).

GR SPORT – wersja dla pasjonatów motoryzacji

  • Najwyższą wersją wyposażenia Toyoty C-HR jest odmiana GR SPORT zainspirowana sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. Crossover w tej konfiguracji otrzymał przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy zapewniający dynamiczne prowadzenie. Auto ma także unikalne 19" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 225/45 R19. 

    Nadwozie Toyoty C-HR GR SPORT wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym przednim pasem z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp oraz sportowym przednim spojlerem. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Platinum Pearl, a na skórzanej tapicerce Black Alcantara zastosowano przeszycia czerwoną i szarą nicią, które nawiązują do kolorystyki TOYOTA GAZOO Racing. 

Więcej informacji na: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2023-us-vehicle-dependability-studyvds (Opens in new window).

 

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.