TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans

Czwarta z rzędu wygrana w legendarnym 24-godzinnym wyścigu

2021-08-23

Zespół TOYOTA GAZOO Racing po raz czwarty z rzędu wygrał 24-godzinny wyścig w Le Mans. Jako pierwsza linię mety przecięła Toyota GR010 HYBRID z numerem 7, za której kierownicą zasiadali Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López. Było to historyczne zwycięstwo – pierwsze w erze hipersamochodów.

Triumf w Le Mans nie byłby możliwy, gdyby nie ciężka praca całego zespołu. Z pole position wyścig rozpoczął zespół z numerem 7 w składzie: Conway, Kamui i López. Prowadzili oni od startu do mety i łącznie zaliczyli 371 okrążeń. To pierwsza wygrana aktualnych mistrzów świata w Le Mans.

Na drugim miejscu uplasowała się załoga Toyoty GR010 HYBRID z numerem 8, czyli broniący tytułu Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley.

„Kamui, Mike i Jose – gratuluję, że wreszcie udało wam się wygrać wyścig w Le Mans i otworzyć butelki z szampanem na podium. Jestem szczęśliwy i cieszę się, że zapewniliśmy wam zwycięskie auto. Dziękuję załodze z auta numer 8, Kazukiemu, Sebastienowi i Brendonowi, że mimo problemów dojechali na drugim miejscu” – tak gratulował wygranej Akio Toyoda, prezes Toyota Motor Corporation i założyciel TOYOTA GAZOO Racing.

Czwarte z rzędu zwycięstwo zespołu TOYOTA GAZOO Racing w Le Mans było też jednocześnie pierwszym odniesionym w erze hipersamochodów – nowej najwyższej kategorii w wyścigach długodystansowych.

Warto zaznaczyć, że Toyota GR010 HYBRID w swoim pierwszym sezonie w mistrzostwach świata spisuje się rewelacyjnie. Samochód triumfował we wszystkich dotychczasowych rundach FIA WEC.

Tegoroczny wyścig w Le Mans, będący już 89. edycją 24-godzinnych zmagań, trzymał w napięciu do ostatniej sekundy. Obie Toyoty GR010 HYBRID – mimo drobnych problemów, takich jak przebite opony czy uszkodzone po kontakcie z rywalami felgi – konsekwentnie powiększały przewagę nad resztą stawki.

W ostatnich sześciu godzinach umiejętności wszystkich członków zespołu TOYOTA GAZOO Racing zostały wystawione na najwyższą próbę. W aucie z numerem 8 pojawił się problem z układem paliwowym. Rozwiązano go dopiero po serii zjazdów do pit stopu.

Flagę w biało-czarną szachownicę oba GR010 HYBRID przecięły, jadąc obok siebie. Samochód z numerem 7 wygrał z przewagą 2 okrążeń.

„To był bardzo trudny wyścig, który wygraliśmy dzięki wysiłkowi całego zespołu. Wymagaliśmy od naszych kierowców wiele i jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jak wprowadzali w życie nasze pomysły. Nie poddaliśmy się ani przez chwilę, zrobiliśmy wszystko, by zwyciężyć jako zespół” – podkreślił Hisatake Murata, szef TOYOTA GAZOO Racing.

„To niesamowite uczucie wygrać w końcu w Le Mans. Ostatnie lata bardzo mocno nas doświadczyły. Wiem, że tutaj potrzebne jest szczęście i w tym roku mieliśmy go odrobinę więcej niż rywale. Ostatnie siedem godzin walczyliśmy o przetrwanie. W każdym innym wyścigu stracilibyśmy szansę, a tutaj udało nam się dzięki pracy całego zespołu i właściwym decyzjom zwyciężyć” – podsumował swoją jazdę w wyścigu Kamui Kobayashi.

„Ostatnie lata w Le Mans były dla nas trudne, ale sprawiły, że tegoroczna wygrana smakuje jeszcze lepiej. Mike i Kamui są dla mnie jak bracia, mamy za sobą mocny zespół z Kolonii i Japonii, bez którego ten sukces nie byłby możliwy” – dodał José María López.

„To zasługa całego zespołu, że oba auta ukończyły wyścig na dwóch pierwszych pozycjach w tak trudnej sytuacji. Czuję, jakbyśmy zrzucili ogromny głaz z naszych pleców” – stwierdził Mike Conway.

Wyniki Le Mans 24h:
1. #7 TOYOTA GAZOO Racing 371 okrążeń
2. #8 TOYOTA GAZOO Racing +2 okrążenia
3. #36 Alpine (Negrao/Lapierre/Vaxiviere) +4 okrążenia
4. #708 Glickenhaus (Derani/Mailleux/Pla) +4 okrążenia
5. #709 Glickenhaus (Briscoe/Westbrook/Dumas) +7 okrążeń
6. #41 WRT (Frijns/Habsburg/Milesi) +8 okrążeń

Dowiedz się więcej

Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Dowiedz się więcej Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Rekordowe zainteresowanie klientów Le Mans 24h 2021 Le Mans 24h 2021 Nowa Toyota GR010 HYBRID powalczy o zwycięstwo Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Ranking Boston Consulting Group Toyota największym producentem aut Toyota największym producentem aut Dane z pierwszej połowy 2021 roku Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Rusza produkcja Mobility Base Mobility Base Zobacz nową zabudowę w ofercie Toyoty Toyota i Carmera łączą siły Toyota i Carmera łączą siły Dowiedz się więcej o ich planach Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Dowiedz się więcej Konkurs Toyota Startup Accelerator Konkurs Toyota Startup Accelerator Sprawdź warunki zgłoszeń Nowa flota Grupy Nowa flota Grupy LUX MED Sieć placówek ambulatoryjnych wybiera hybrydy Program Toyota Pewne Auto Program Toyota Pewne Auto Samochody używane o znanej historii