Samochody z napędem hybrydowym odpowiadają już za 68% sprzedaży Toyoty w Polsce. Tylko w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku sprzedano ich 17 907. Udział hybryd w ogólnej sprzedaży marki rok do roku zwiększył się aż o 17 p.p.
Polscy kierowcy coraz chętniej wybierają hybrydy. Aż 68% samochodów sprzedanych przez Toyotę w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2022 roku było wyposażonych w napęd hybrydowy. W tym samym okresie 2021 roku było to 51%, zaś od stycznia do kwietnia 2020 roku – 47%. Wzrost udziału hybryd w ogólnej sprzedaży marki rok do roku wyniósł aż 17 p.p.
Polski rynek pod względem liczby sprzedanych hybryd dołączył do europejskich liderów. Pewnym punktem odniesienia mogą być wyniki w Europie w 2021 roku. Średni udział samochodów z napędem hybrydowym w sprzedaży marki Toyota w całej Europie wynosił wtedy 58%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej – 69%.
Łącznie od stycznia do kwietnia 2022 roku salony Toyoty w Polsce opuściło 17 907 aut hybrydowych. Jest to aż o 2396 egz. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku (+15%).
Pierwszy samochód z napędem hybrydowym – Toyotę Prius – marka wprowadziła do swoich salonów w Polsce w 2004 roku. Od 2010 roku, kiedy zadebiutował hybrydowy Auris, sprzedaż hybryd stale rosła. W 2022 roku łączna liczba sprzedanych w Polsce hybryd sięgnęła niemal 170 000 egz.
Najpopularniejsze hybrydy Toyoty w Polsce
Najchętniej kupowanym hybrydowym modelem w Polsce była Corolla. Od stycznia od kwietnia 2022 roku sprzedano 5465 egz. tego modelu. W Europie Corolla jest dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru oraz z silnikami benzynowymi – wersje hybrydowe odpowiadały w tym roku za 72% całkowitej sprzedaży modelu.
Drugim najchętniej kupowanym modelem hybrydowym marki był RAV4 Hybrid. W ciągu czterech miesięcy 2022 roku sprzedano 3506 egz. tego popularnego SUV-a. Hybrydowe wersje odpowiadały za 91% sprzedaży RAV4.