29-09-2022

Toyota liderem światowego rynku motoryzacyjnego

Corolla i RAV4 – najpopularniejszymi samochodami
Focus2Move.com opublikował raport na temat globalnej sprzedaży samochodów osobowych w I połowie 2022 roku. Z danych portalu analitycznego wynika, że pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła Toyota Motor Corporation (4,77 mln sprzedanych pojazdów). Najlepiej sprzedającymi się samochodami na świecie były Corolla i RAV4. W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych aut znalazły się też takie modele, jak Camry i Hilux.

Toyota Motor Corporation liderem rynku motoryzacyjnego

  • I połowę 2022 roku Toyota Motor Corporation zakończyła jako najpopularniejszy producent samochodów osobowych na świecie. Jak podaje portal analityczny Focus2Move.com, od stycznia do czerwca japoński koncern sprzedał 4,77 mln samochodów. Jego udział w światowym rynku motoryzacyjnym wyniósł tym samym 11,9%.

    Warto też zaznaczyć, że od ponad dekady pozycję lidera globalnej sprzedaży samochodów osobowych utrzymuje i marka Toyota. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 roku na drogi wyjechało 4,25 mln aut z tym znaczkiem, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 10,7%. 

Corolla i RAV4 – najchętniej wybieranymi modelami

  • Najchętniej kupowanym modelem w I półroczu 2022 roku była Corolla (553 000 egz.), na drugim miejscu uplasował się natomiast RAV4 (459 000 egz.). Łączna sprzedaż tylko tych dwóch modeli przekroczyła milion samochodów. Tym samym powtórzyły one sukces z całego 2021 roku, kiedy również zajęły dwa pierwsze miejsca.

    W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych w tym okresie aut znalazły się jeszcze dwa modele Toyoty. Camry zajęła piąte miejsce (328 000 egz.), a na dziesiątej pozycji uplasował się Hilux (296 000 egz.). 

Yaris liderem segmentu B

  • Kolejny model Toyoty – Yaris – powtórzył sukces z 2021 roku i zajął pierwsze miejsce wśród aut miejskich. Sprzedano 274 000 egz. tego modelu, co przełożyło się na udział w segmencie na poziomie 7,5%. Corolla i RAV4 – dwa najpopularniejsze samochody na rynku – również zajęły topowe miejsca w swoich segmentach z udziałem odpowiednio 12,1% i 2,8%.

    Na podium znalazły się także inne modele Toyoty. Camry to drugi najchętniej wybierany samochód średniej wielkości. Udział tego modelu w segmencie wyniósł 8,5%. Hilux w zestawieniu pick-upów zajął trzecią lokatę i odpowiadał za 10% tej części rynku. Znana najbardziej z amerykańskiego rynku Sienna była trzecim najpopularniejszym minivanem na świecie i odpowiadała za 3,4% sprzedaży samochodów tego typu.

Więcej informacji jest dostępnych na stronie https://www.focus2move.com/category/global-data/ (Opens in new window)